Bardzo zdrowe kiełki

Każdy, kto chce dbać o swoje zdrowie i prawidłowo się odżywiać z pewnością powinien włączyć do swojej diety kiełki. Szczególnie warto pamiętać o nich zimą oraz na przedwiośniu, kiedy to nasz organizm po zimie jest mocno osłabiony i potrzebuje witamin. Kiełki przygotujemy samodzielnie w domu. Mamy więc pewność, że nie znajdują się w nich trujące pestycydy, które ze zdrowiem nie mają nic wspólnego. Kiełki, zwłaszcza rzeżuchy, znane są z pewnością każdemu z nas. Niestety ciągle zbyt rzadko o nich pamiętamy. Tymczasem wykazują one bardzo korzystny wpływ na nasz organizm, a dodatkowo są niezwykle smaczne. Możemy używać ich do kanapek, twarożku, zup, a nawet sosów. Kiełki są bardzo bogate w potas. To właśnie dlatego ich regularne spożywanie sprawia, że nasze ciśnienie krwi kształtuje się na prawidłowym poziomie. Dzięki temu zapobiegają one zawałowi serca oraz udarowi mózgu. Kiełki są również niezastąpione jeśli chodzi o uregulowanie procesów trawiennych. W tym celu warto sięgać zwłaszcza po kiełki brokułów, rzodkiewki oraz soi. Podobne działanie wykazują również kiełki pszenicy, które mają jednak dość słodki smak i dlatego nie wszystkim odpowiadają. Kiełki to również doskonałe źródło żelaza. Właśnie dlatego okazują się niezastąpione jeśli nie chcemy aby dopadła nas anemia. Regularne spożywanie kiełków doskonale wpływa także na kondycję skóry i włosów.

Both comments and pings are currently closed.
.