Co jeść gdy nie jemy mięsa

Coraz więcej osób eliminuje ze swojej diety mięso. Takie osoby powinny szczególnie zadbać o odpowiednio skomponowane posiłki tak, aby ich organizm otrzymał niezbędne dla organizmu substancje odżywcze. Podstawową zasadą w komponowaniu posiłków w diecie pozbawionej mięsa jest ich różnorodność. Urozmaicone posiłki zapewnią organizmowi niezbędne dla jego prawidłowego funkcjonowania składniki. W diecie bezmięsnej koniecznie muszą znaleźć się nasiona roślin strączkowych. Są one źródłem dużych ilości białka, których organizm został pozbawiony w efekcie eliminacji z diety mięsa. Nasiona roślin strączkowych dostarczą nie tylko białka, ale również błonnika, składników mineralnych i niezbędnych organizmowi witamin z grupy B. W diecie bezmięsnej stosujemy również tłuszcze roślinne, które są źródłem bardzo wartościowych dla organizmu kwasów tłuszczowych omega-3, prowitaminy A oraz witaminy E. Kupując tłuszcze roślinne, wybierajmy oleje oraz oliwę, które są tłoczone na zimno. Do diety należy wprowadzić także produkty zbożowe (ciemne pieczywo, kasze, ciemny ryż) z pełnego przemiału. Produkty zbożowe warto wzbogacić dodatkiem otrębów i kiełków. W diecie bezmięsnej zjadamy do 1000 g surowych warzyw i owoców. Każda osoba pozostająca na diecie bezmięsnej powinna także wypijać duże ilości płynów. Źródłem niezbędnych witamin są też orzechy.

Both comments and pings are currently closed.
.