Co jest na przedwiośniu

Przedwiośnie to okres, w którym nie tylko dorośli, ale również dzieci odczuwają zmęczenie i częściej zapadają na różnego rodzaju infekcje. Dlatego zarówno w przypadku dzieci, jak i dorosłych, w okresie przedwiośnia bardzo ważną rolę odgrywa zdrowa dieta, która pozwoli uporać się nie tylko ze zmęczeniem ,ale również poprawi odporność organizmu. W okresie przedwiośnia zarówno jadłospis dzieci, jak i dorosłych powinien zawierać dużo owoców i warzyw, które są bogatym źródłem witamin. W okresie przed wiosennym warto wprowadzić do swojego menu, jak najwięcej potraw w mrożonych owoców i warzyw. Metoda konserwacji poprzez zamrażanie nie powoduje bowiem utraty związków mineralnych ani witamin zawartych w warzywach i owocach. Zamrożone owoce i warzywa mają znacznie większą wartość odżywczą od przechowywanych przez zimę warzyw korzeniowych i jabłek. Nie warto w okresie przedwiośnia jeść pojawiających się w sklepach warzyw, które pochodzą z uprawy szklarniowej. Takie warzywa mają bowiem niską wartość odżywczą. Zamiast kupować drogie o tej porze roku nowalijki lepiej jest wzbogacić dietę o wyhodowane w doniczce natkę pietruszki i szczypiorek. W okresie przedwiośnia warto także wzbogacić dietę o kiełki nasion, np. o kiełki rzeżuchy. Do przygotowywanych w tym okresie sałatek warto dodawać również czosnek.

Both comments and pings are currently closed.
.