Dieta młodego człowieka

Szczególnie bogatą dietę powinny mieć dzieci i młodzież. Bowiem jest to czas wzrostu organizmu i zapotrzebowanie na niektóre składniki jest wzmożone. Jednym z takich składników jest wapń. Potrzebny jest on do prawidłowego rozwoju kości. Dziecko rosnąc, rozbudowuje również swój układ kostny. Dlatego tak ważne jest mleko i przetwory mleczne w okresie wzrostu i dorastania. Błędem jest odstawianie mleka po okresie niemowlęctwa, powinno ono być jednym z podstawowych składników naszej diety do końca życia. Przy czym warto wspomnieć, że dorośli gorzej przyswajają mleko niż dzieci. Dorosłym polecić trzeba przede wszystkim przetworzone mleko. Dzieciom, które za mlekiem nie przepadają wystarczy dawać jogurty i twarogi. Powinno to wystarczyć. Ponadto ważne jest , aby młodzi ludzie jedli dużo warzyw. Nie musi to być brukselka czy szpinak, które są znienawidzone przez większość dzieci, nie wiedzieć zresztą dlaczego. Można podawać inne warzywa. Ważne, by były wśród nich rośliny zielone i czerwone oraz tzw. rośliny strączkowe. Ponadto lepiej dawać naszym dzieciom owoce niż słodycze i chipsy. Lepiej ugotować budyń czy zrobić inny deser niż karmić gotowymi deserami. Lepiej dać dziecku czasem domowej roboty frytki niż zapychać mrożoną pizzą. To samo dotyczy ciast – domowe zazwyczaj są zdrowsze i bardziej wartościowe. Dorastającym chłopcom, ale nie tylko im, potrzeba tez sporo mięsa. Lepiej dawać mięso gotowane lub grillowane i najlepiej, jeśli jest to białe, nietłuste mięso. Dobre nawyki żywieniowe trzeba wykształcić w młodości.

Both comments and pings are currently closed.
.