Dieta osób intensywnie uczących się

Osoby intensywnie uczące się koniecznie powinny zadbać o prawidłową dietę. Aby mózg mógł prawidłowo funkcjonować niezbędna jest do tego glukoza. Szare komórki naszego mózgu zużywają 25 % energii, którą dostarczamy wraz z pożywieniem. Mówiąc glukoza, myślimy cukier. Jednak najwięcej glukozy dostarczymy naszemu mózgowi nie poprzez jedzenie dużych ilości słodyczy, ale spożywając produkty z pełnego przemiału. Najlepszym źródłem glukozy dla komórek mózgowych są pełnoziarniste mąki i makarony, kasza gryczana, brązowy ryż oraz nasiona roślin strączkowych oraz orzechy. W naszym organizmie niezbędny jest również aminokwas o nazwie tyrozyna. To dzięki tyrozynie między naszymi komórkami nerwowymi przekazywane są impulsy. Podobnie jak w przypadku glukozy najlepszym źródłem tyrozyny są pełnoziarniste produkty. Tyrozyna znajduje się również w żółtkach jaj, soczewicy, rybach, wołowinie oraz w mleku i jego przetworach. Dla komórek nerwowych niezbędne są  także witaminy z grupy B, a szczególnie witamina B4. Bardzo dobrym źródłem witaminy nie tylko B4, ale także innych witamin z grupy B są produkty pełnoziarniste, zielone liściaste warzywa oraz jajka. Odpowiednia dieta musi dostarczyć także żelaza, głównego składnika hemoglobiny. Dzięki hemoglobinie mózg będzie prawidłowo dotleniony. Dobrym źródłem żelaza jest mięso.

Both comments and pings are currently closed.
.