Myślę, więc jem

Jeśli pojawia się konieczność wzmożonego wysiłku fizycznego, to warto wspomóc się odpowiednią dietą. Oczywiście są środki farmakologiczne i suplementy diety, które mają nam pomóc produktywnie myśleć, czy też wspomóc naszą pamięć. Koncentrację poprawiają wszelkiego rodzaju produkty z magnezem, zaś pamięć lepiej funkcjonuje pod wpływem lecytyny. Nie trzeba jednak łykać pigułek, żeby usprawnić pracę intelektualną. Lecytynę zawierają bowiem takie produkty jak: orzechy, ale także soja czy  jajka. Ponadto wystarczy niejednokrotnie wzmocnić nasz wyczerpany mózg kawałkiem czekolady, najlepiej gorzkiej. Cukier pobudza pracę komórek nerwowych i na pewno lepiej zadziała od kawy. Powinniśmy raczej unikać też wszelkiego rodzaju wspomagaczy w postaci napojów energetyzujących – bywają szkodliwe, zwłaszcza w dużych ilościach. Aby poprawić swoja pamięć i koncentrację trzeba przyjmować żelazo. Najlepiej w postaci naturalnej, tj. w postaci brokułów, roślin strączkowych, wątróbki itp. Nie należy się przejadać, dojadać posiłków na przymus, gdyż wówczas cała energia będzie musiała być spożytkowana na strawienie tego, co zjedliśmy i będziemy senni, i mało produktywni. Zamiast popijać kawę czy i inne suplementy diety, lepiej pogryzać pyszne orzeszki, rodzynki i czekoladę. Pracując umysłowo musimy też pamiętać o przerwach i ruchu, najlepiej na świeżym powietrzu. To poprawi naszą efektywność, ale i nie dopuści do powstania nadwagi. Miłej pracy i smacznego.

Both comments and pings are currently closed.
.