Obniżamy wysokie ciśnienie

Odpowiednia dieta pomoże nam zmniejszyć wysokie ciśnienie. Dla naszego serca najzdrowsza jest dieta opracowana przez amerykańskich naukowców o nazwie DASH. Stosując tą dietę możemy w ciągu miesiąca obniżyć swoje ciśnienie nawet o 10 mm Hg. Stosując tą dietę należy spożywać 5 posiłków dziennie nie przekraczając przy tym 2000 kcal. Stosując dietę DASH 5 razy dziennie spożywamy produkty pełnoziarniste. Wprowadzamy więc do swojej diety płatki owsiane, gruboziarniste kasze i razowe pieczywo. Wszystkie te produkty zawierają duże ilości błonnika, która wchłaniając tłuszcze pomagają zachować właściwy poziom cholesterolu. W diecie DASH obowiązkowo jemy 5 razy dziennie owoce i warzywa. Spośród warzyw powinniśmy jeść przede wszystkim te, które zawierają potas. Potas obniża bowiem ciśnienie. Do warzyw o dużej zawartości potasu należą ziemniaki, fasolka oraz pomidory. Z owoców wybierajmy te o wysokiej zawartości bet-karotenu oraz witaminy C. Warte polecenia są między innymi banany. Raz dziennie jadamy chude mięso, zwłaszcza zawierające dużo białka mięso drobiu. Trzy razy w tygodniu jemy zawierające kwasy omega-3 morskie ryby. Kwasy omega-3 zapobiegają powstawaniu zakrzepów. W diecie DASH nie może zabraknąć także chudego nabiału, który należy jeść 2 razy dziennie. Przynajmniej 4 razy w tygodniu jemy garść orzechów.

Both comments and pings are currently closed.
.