Tłuszcze w diecie

Bardzo ważnym składnikiem naszej codziennej diety są tłuszcze. W odpowiednio zbilansowanej diecie kwasy tłuszczowe omega-3 oraz kwasy omega-6 powinny zajmować tyle samo miejsca, gdyż są jednakowo ważne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Osoby, które jedzą duże ilości tłustych ryb morskich, które zawierają duże ilości kwasów tłuszczowych omega-3 są mniej narażone na zachorowanie na raka, w szczególności na raka prostaty i raka piersi. Kwasy tłuszczowe omega-3 oraz omega-6 znajdziemy nie tylko w tłustych rybach morskich. Ich źródłem jest także tran i siemię lniane. W diecie warto ograniczyć spożywanie jaj i mięsa oraz tłuszczów trans. Tłuszcze trans, które nie podlegają procesowi jełczenia są dodatkiem do chrupek, krakersów i ciastek. Są jednak ciężkostrawne. Powinniśmy w codziennej diecie unikać jedzenia margaryny, która zawiera do 70 % więcej kwasów omega-6 od kwasów omega-3. W profilaktyce chorób nowotworowych ważną rolę odgrywają również warzywa. W profilaktyce antyrakowej bardzo duża rolę odrywają warzywa kapustne. Jednak kapusty brukselki nie gotujemy, ale dusimy lub smażymy na niewielkiej ilości oliwy. W zapobieganiu zachorowania na raka glejaka bardzo ważną rolę odgrywają warzywa zawierające karoten, między innymi marchew i czerwone buraczki. Zawierają one likopen.

Both comments and pings are currently closed.
.