Zdrowy sposób odżywiania

Zdrowe odżywianie wcale nie jest trudne. Trzeba jedynie pamiętać o tym aby w diecie znalazły się określone produkty w określonych proporcjach. Przede wszystkim każdy, kto chce się zdrowo odżywiać musi pamiętać o tym, że podstawą jadłospisu powinny stać się produkty zbożowe. Trzeba więc postawić na takie artykuły jak chleb razowy, bułki grahamki, kasza, brązowy ryż oraz makaron pełnoziarnisty. Produkty z jasnej mąki trzeba całkowicie wyeliminować. W produktach pełnoziarnistych znajdują się duże ilości błonnika. To właśnie dzięki niemu nasz organizm wchłania zdecydowanie mniejsze ilości cukru. W diecie osoby, która zdrowo się odżywia nie może również zabraknąć warzyw i owoców. One również są bardzo bogate w błonnik. Warzywa nie mają również wysokiej wartości kalorycznej. W owocach znajdziemy natomiast dużo potasu. Jego obecność sprawia, że owoce regulują nasze ciśnienie krwi. Trzeba jednak pamiętać aby nie przesadzać z ilością zjadanych winogron, śliwek oraz bananów, które są bogate w cukier. W naszej diecie nie może również zabraknąć nabiału. Musi to być jednak nabiał chudy. Nie dostarczy on nam wcale mniej wapnia niż ten pełnotłusty. Ma za to dużo mniej kalorii. W tłustym mleku jest także dużo cholesterolu, który przyczynia się do wzrostu ryzyka miażdżycy. Nie można zapomnieć także o rybach, które również sprawiają, że nasze ciśnienie krwi się obniża.

Both comments and pings are currently closed.
.