Coraz popularniejsza dieta cukrzycowa

Coraz częściej słyszy się o tym, że osoby nie mające problemów ze zbyt wysokim poziomem cukru we krwi decydują się przejść na dietę cukrzycową, przeznaczoną głównie dla osób zmagających się z cukrzycą. Jednak dieta cukrzycowa jest dobra dla każdego człowieka niezależnie od wieku czy płci, ponieważ jest to po prostu styl zdrowego odżywiania, który warto jest na stałe wprowadzić do naszego życia. Ważne jest, aby z diety wyeliminować maksymalnie produkty mocno przetworzone, tak zwane gotowe jedzenie, które często wystarczy jedynie podgrzać. W ciągu dnia powinniśmy zjadać między pięć a siedem posiłków, w równych odstępach czasu, tak żeby przerwa między jednym a drugim nie wynosiła dwie, trzy godziny. Dobieramy produkty żywnościowe według wskaźnika Indeksu Glikemicznego, który każdy produkt posiada przypisany do swojej postaci, tak na przykład marchewka gotowana ma wyższy Indeks Glikemiczny niż marchewka surowa. Powinniśmy wybierać produktu o jak najniższym Indeksie Glikemicznym, który powoli podnosi stężenie cukru we krwi, ale również powoli cukier opada, nie sprowadzając na osobę nagłych napadów głosu. Z naszej diety powinniśmy wyeliminować maksymalną ilość produktów zawierających duże ilości cukru, węglowodanów oraz tłuszczów, dzięki temu nas organizm będzie funkcjonował lepiej, ponieważ łatwiej poradzi sobie z niewielką ilością tych szkodliwych w nadmiarze produktów.

Both comments and pings are currently closed.
.