Jakie warzywa są ważne dla twojego zdrowia

Wszyscy wiemy, że zdrowa dieta obejmuje warzywa i owoce, coraz częściej również mówi się o tym, że każdego dnia powinniśmy zjadać pięć porcji właśnie warzyw i owoców. Warzywa i owoce zawierają w sobie różne witaminy i minerały, dlatego tez powinniśmy urozmaicać naszą dietę, wybierając różne produkty, aleby nasz organizm dostawał wszystko to co najlepsze. Warzywa czerwone, takie jak pomidory, rzodkiewka i papryka zawierają likopen oraz antocyjany, są również bogate w potas, magnes, sód i witaminę C, dzięki czemu służą dobrze naszej odporności, wzmacniają serce i poprawiają pracę nerek. Warzywa zielone takie jak pietruszka, szparagi, ogórki czy cukinia mają działanie antyrakowe, oraz pomagają obniżać poziom cukru we krwi, łagodzą stany zapalne, między innymi gardła oraz spowalniają starzenie się organizmu. Warzywa i owoce żółte oraz te o barwie pomarańczowej jak dynia, żółta papryka, banany, kukurydza czy pomarańcze zawierają karoten, likopen i luteinę oraz wiele witamin takich jak A, C, KK, witaminy z grupy B oraz E. To właśnie te warzywa dbają o nasze oczy, wzmacniają nasz układ odpornościowy, dzięki czemu nie tylko się nie przeziębiamy, ale w ogóle mniej chorujemy, również dzięki żółtym i pomarańczowym warzywom i owocom nasz zły cholesterol się zmniejsza a co za tym idzie ryzyko udaru, miażdżycy czy zawału serca.

Both comments and pings are currently closed.
.