Zbilansowana dieta chroni przed otyłością

Coraz częściej określa się otyłość jako chorobę cywilizacyjną i chociaż sama otyłość nie jest zapisana jako jednostka chorobowa to jednak powoduje bardzo wiele chorób i schorzeń. U osób otyłych wzrasta ryzyko zawałów serca, udarów mózgu, cukrzycy insulino zależnej, lub typu II, również nasze stawy są obciążone bardziej niż stawy u osób o niższej wadze. Dlatego też warto jest zapobiegać otyłości, a jeżeli już powstanie warto jest podejmować próby zbicia wagi. Najważniejsza w tym Elu będzie zmiana diety, gdzie bezwzględnie trzeba zrezygnować z produktów zawierających duże ilości cukru, z produktów tłustych oraz alkoholowych. Do naszej diety należy wprowadzić więcej warzy, szczególnie sezonowych, świeżych lub mrożonych, które zachowują wiele ze swoich cennych składników. Również owoce są wskazane i zalecane, jednak nie wszystkie i nie w każdej ilości, ponieważ część z nich ma w sobie spore ilości cukry zwanego fruktozą, który podnosi szybko poziom cukru we krwi, ale i równie szybko ten poziom opada, przez co pojawia się u nas tak zwany „wilczy głód”. Aby nasza dieta była zdrowsza powinna zawierać więcej mięsa drobiowego niż wieprzowego, ale ważne też jest aby drób był pozbawiony skórki, ponieważ to tam znajduje się najwięcej tłuszczu, który ma nie tylko ogromne ilości kalorii, ale również podnosi cholesterol we krwi.

Both comments and pings are currently closed.
.